czwartek, 9 sierpnia 2018

Słoneczny kanarek czyli Gran Canaria

Cześć, po przerwie :)

Kolejne posty będą dotyczyły Wysp Kanaryjskich na których miałam okazje spędzać swój urlop oraz pracować.
Na Gran Canarii byłam z moją mamą i wspólnie zwiedzałyśmy wyspę.
Jest najsłynniejszą z wysp w archipelagu Wysp Kanaryjskich, która kusi złocistymi plażami i niekończącymi się wydmami w Maspalomas. Znajdują się tu także góry z pieszymi szlakami, zielone doliny z malowniczymi wioskami oraz miejsca z cennymi zabytkami historycznymi.
Swoje wakacje spędziałam w południowej części wyspy w miejscowości Playa del Ingles w nowoczesnym kurorcie, który nigdy nie zasypia; dyskoteki, bary i puby czynne do rana, centra handlowe oraz słynne wolnocłowe zakupy :)

Jak wam wiadomo pracuje w biurze podróży, więc wybrałam ofertę już pakietową z hotelem i przelotem. Hotel w którym się zatrzymałyśmy to oddalony od plaży ok. 3 km Barcelo Margaritas, świetny obiekt z pyszną kuchnią i świetnymi animacjami.

Cena 7 dniowego pobytu to ok. 3000 zł/os w opcji wyżywienia All Inclusive

Oczywiście ja nie jestem typem osoby leżącej tylko na leżaku i opalającej się, więc o poranku zaraz po śniadaniu wybrałyśmy się na zwiedzanie okolicy.
Głównym punktem zwiedzania Playa del Ingeles są złociste wydmy, a dokładniej Dunas de Maspalomas. Jest to rezerwat przyrody położony na południowym krańcu wyspy, pasmo wydm rozciąga się na długości 6 km. Jest to największy tego typu obszar na Wyspach Kanaryjskich.

Jeśli ktoś się uprze z tego miejsca spacer przez wydmy, aż do oceanu trwa ok. 30 min, ale uważam to za atrakcje :)
Szczerze polecam , skoki przez takie ilości piachu sprawiają wiele frajdy.

Po dotarciu do oceanu, możemy poczuć cudowny wiatr , dzięki czemu nie jest odczuwalna tak wysoka temperatura.

Dla ochłodzenia małe piwko, które kosztuje  sklepie ok. 0,50 euro.
Na Wyspach Kanaryjskich obowiązuje strefa bezcłowa więc ceny są bardzo korzystne, ale o tym później.

Spacerując wzdłuż wybrzeża dotrzemy do chronionego obszaru wokół rozlewiska La Charca, pomiędzy piaskiem wydm i oceanem. Jest to przystanek na drodze migracji ptactwa udającego się do Afryki. Przy rozlewisku zaczyna się rozległe pole wydm piaskowych, które nieustannie zmieniają formę, modelowane przez wiatr docierający od strony oceanu.

Latarnia morska o nazwie El Faro de Maspalomas znajduje się na południowym brzegu wyspy Gran Canaria. Została zbudowana w latach 1888-1890.

Na 3 dni wynajełyśmy samochód cena ok. 20 Euro/dzień + paliwo.

Z samego rana wyruszyłyśmy w kierunku stolicy wyspy czyli Las Palmas z najstarszą dzielnicą Vegueta, gdzie znajduje się przepiękna katedra św. Anny. Warto również odwiedzić także Casa de Colon – muzeum Kolumba.
Natomiast wielbicielom zakupów polecam dzielnicę Triana, słynącą z ogromnej ilości sklepów. Większość z nich znajduje się przy Calle Mayor de Triana, z ciekawą architekturą kanaryjską, głównie w stylu hiszpańskiego modernizmu – odpowiednika secesji.

La Vequeta
  Jest najstarszą częścia miasta, która pozwoli nam się zaznajomić z historią stolicy jak i wyspy. W tej dzielnicy znajdują się najważniejsze zabytki Gran Canarii. Większość z nich do dnia dzisiejszego zachowała się w bardzo dobrym stanie. W historycznej dzielnicy znajdziemy wiele muzeów, obiektów architektury ludowej, zielonych skwerów czy też urokliwych placów.

Catedral de Santa Ana (Katedra Św. Anny)
 Budowę katedry rozpoczęto w XV wieku, natomiast ukończono ją dopiero w XIX wieku. Do jej obecnego wyglądu przyczyniło się mnóstwo architektów, dzięki czemu możemy zobaczyć mieszankę wielu styli architektonicznych począwszy od gotyku przez renesans, barok a skończywszy na neoklasycyźmie.
Istnieje możliwość wjazdu na wieżę (ok. 2 euro), z której rozpościera się piękna panorama na miasto.

Casa de Colón- (Dom Kolumba
Jedna z największych atrakcji znajdujących się na Gran Canarii. Muzeum Krzysztofa Kolumba znajduje się w pięknej, tradycyjnej, kanaryjskiej posiadłości, która niegdyś pełniła funkcję rezydencji gubernatora.

W stolicy spędziłyśmy cały dzień specerując alejkami miasta, robiąc zakupy i próbując lokalnej kuchni.
 Droga powrotna do hotelu zajęła ok. 1h, ponieważ mają świetną drogę wzdłuż wybrzeża, a do pokonania było ok. 60 km.

Kolejnego dnia postanowiłyśmy zwiedzić miasteczko Puerto de Mogan, które jest  nazywane Małą Wenecją. To cudowne miasteczko portowe z plażą o jasnobrązowym piasku i urokliwym centrum z wieloma wspaniałymi zabytkami.

Nasz mały towarzysz podczas zwiedzania wyspy czyli Mazda 2 tak jak wam wcześniej pisałam warto wypożyczyć samochód i pozwiedzać na własną rękę.
Oczywiście jeśli ktoś preferuje zwiedzanie z przewodnikem, każde biuro oferuje wycieczki po głównych atrakcjach wyspy.

Dalej droga powiodła nas do słynnego na południowo-zachodnim wybrzeżu miasta Puerto Rico pełego życia kurortu, z piękną zatokową plażą i promenadą.

Słynna plaża kochanków” – Playa de los Amadores, do której piasek został podobno specjalnie dostarczony aż z Sahary.

Ostatniego dnia pojechałyśmy zwiedzać Roque Nublo — drugi pod względem wysokości szczyt Gran Canarii w leżącym w centrum wyspy masywie górskim pochodzenia wulkanicznego.

Teraz kilka słów na temat cen na Gran Canarii.

Na mieście jak i w sklepach spokojnie możemy się stołować za niewielkie pieniądze jak na kwoty w Euro oczywiście.

Przykładowo ceny w knajpach:

hiszpański omlet (mała porcja) 2,5 EUR
sałatka z tuńczykiem 4,7 EUR
 2 ryby (dorada) + ziemniaki + sałatka 9 EUR

Ceny podstawowych produktów w sklepach

Chleb ok. 1,5 6 EUR
 Rum miodowy Ron Miel Magec  4,8 EUR /1l
 Wino czerwone wytrawne 2-4 EUR /0,7l
 Castelgy Dry Gin 3,5 EUR

Kolejna wyspa wulkaniczna Teneryfa już wkrótce...